TECHNICKÉ DOTAZY

Nemohu se připojit ke své domácí WiFi síti.

Zkontrolujte zda je Váš router zapnutý a restartujte jej vytažením a znovu zapojením napájecího adaptéru z elektrické zásuvky. Pokud ani po restartu síť svou WiFi síť nevidíte nebo vidíte síť s názvem "dlink…", "tplink…", zřejmě došlo resetu routeru nebo k jeho poruše. Kontaktujte naši technickou podporu nebo se svým routerem navštivte některou naší prodejnu, kde Vám router znovu nakonfigurujeme nebo vyměníme za funkční router. Výměna routeru kus za kus platí pouze pro routery zakoupené u nás! Reklamaci nefunkčního routeru zakoupeného jinde musíte řešit se svým prodejcem, servis na routeru nezakoupeném u nás je plně hrazený dle ceníku.

Router se mi resetoval do továrního nastavení.

Router můžete nastavit dle návodu umístěného zde. Pokud se Vám nastavení nedaří kontaktujte naši technickou podporu nebo se svým routerem navštivte některou naší prodejnu, kde Vám router znovu nakonfigurujeme nebo vyměníme za funkční router. Výměna routeru kus za kus platí pouze pro routery zakoupené u nás! Reklamaci nefunkčního routeru zakoupeného jinde musíte řešit se svým prodejcem, servis na routeru nezakoupeném u nás je plně hrazený dle ceníku.

Koupil jsem si nový / přeinstaloval jsem si počítač. Co vše musím nastavit, aby mi fungoval internet?

Nastavení síťového adaptéru ponechte bez změny tj. "Získat IP adresu ze serveru DHCP automaticky" a "Získat adresu serveru DNS automaticky". Nastavení pro připojení k Vaší domácí WiFi (název sítě "SSID" a heslo) je nalepené na štítku na horní nebo přední straně routeru. Pokud údaje na routeru uvedené nemáte a neznáte je, je nutné router resetovat do továrního nastavení a znovu jej nastavit dle tohoto postupu.

Zapomněl jsem heslo ke své domácí WiFi síti.

Nastavení pro připojení k Vaší domácí WiFi (název sítě "SSID" a heslo) je nalepené na štítku na horní nebo přední straně routeru. Pokud údaje na routeru uvedené nemáte a neznáte je, je nutné router resetovat do továrního nastavení a znovu jej nastavit dle tohoto postupu. Pokud se Vám nastavení nedaří navštivte některou naší prodejnu, kde Vám router znovu nakonfigurujeme.

Jak si na svém počítači správně nastavit e-mail (poštu)?

Nastavení potřebujete znát pokud používáte ke čtení a odesílání e-mailů používáte aplikaci typu Windows Mail, Outlook Express, Mozzila Thunderbird apod. Pokud své e-maily vyřizujete v internetovém prohlížeči, žádné nastavení nepotřebujete. Níže uvádíme nastavení pro nejčastější poskytovatele e-mailových schránek. Pokud používáte jinou e-mailovou schránku obraťte se na podporu Vašeho poskytovatele e-mailové schránky, případně na správce e-mailů u Vašeho zaměstnavatele, pokud používáte firemní e-mail. Naše společnost neposkytuje e-mailové schránky, ani server pro odesílání e-mailů tzv. SMTP server.

Nastavení pro poštu u SEZNAM.cz:

pop3:
pop3.seznam.cz pro přihlášení použít své jméno a heslo k emailu na seznam.cz email.cz post.cz
Port: 110 (nezabezpečené spojení) nebo 995 (šifrované spojení SSL)
smtp:
smtp.seznam.cz pro přihlášení použít své jméno a heslo k emailu na seznam.cz email.cz post.cz
Port:
25 (nezabezpečené spojení) nebo465 (šifrované spojení SSL)

Nastavení pro poštu u GMAIL.com:

pop3:
pop.gmail.com pro přihlášení použít své jméno a heslo k emailu na gmail.com
Port: 110 (nezabezpečené spojení) neb995 (šifrované spojení SSL)
smtp:
smtp.gmail.com pro přihlášení použít své jméno a heslo k emailu na gmail.com
Port:
25 (nezabezpečené spojení) nebo465 nebo 587 (šifrované spojení SSL)

V případě, že Váš poskytovatel e-mailu nenabízí server pro odesílání pošty (SMTP server) můžete využít např. této služby: SMTP Free

Co mám dělat, když mi nejde internet?

Podle návodů na tomto webu zkontrolujte nastavení sítě a stav síťového kabelu. Pokud je vše v pořádku a internet stále nefunguje, zavolejte technickou podporu. Volejte v době, kdy jste u svého počítače, aby bylo možné problém co nejrychleji odhalit.

Co mám dělat, když mi počítač píše chybové hlášení "Síťový kabel odpojen"?

Zkontrolujte, zda máte správně zapojen síťový kabel v síťové kartě. Síťový kabel poznáte podle hranaté plastové koncovky (RJ45) podobné telefonní zástrčce. Koncovka musí být zapojená do síťové karty, na které bývají zpravidla dvě kontrolky, které svítí nebo blikají. Pokud je kabel zapojen správně a chybové hlášení nezmizelo, kontaktujte technickou podporu.

Co mám dělat, když mi počítač napíše chybové hlášení "Vaše IP adresa se již v síti používá" nebo "Konflikt IP adres"?

Okamžitě kontaktujte naši technickou podporu. Technik vyšetří, kdo daný konflikt vytváří.

Co mám dělat, když mám pomalý internet, vysoké časy odezvy (tzv. ping)?

Zkontrolujte svůj počítač na přítomnost virů, spyware a programů běžících na pozadí (např. dc++, torrent), které využívají linku internetu. Jestliže jste provedli kontrolu svého počítače a problémy stále přetrvávají, nahlaste svůj problém na technickou podporu. Rychlost a odezvu připojení k internetu doporučujeme ověřit rychlostním testem speedtest.net. Mějte na paměti, že připojení k internetu využívají všechna zařízení zapojená ve Vaší počítačové síti vč. mobilních telefonů, chytrých televizí, herních konzolí… 

Chci založit internetovou hru, ale nikdo se na mě nemůže připojit. Proč?

Pokud máte vnitřní IP adresu (začínající 10.*.*.*), pak váš počítač není přímo vidět z internetu. Nemůžete tedy vytvořit herní server.Pokud požadujete, aby váš počítač byl vidět z internetu, kontaktujte naše obchodní oddělení a domluvte se na veřejné IP adrese.

Mohu s vnitřní IP adresou provozovat FTP server, WWW server, vzdálený přístup na svůj počítač a podobné služby tak, aby byly přístupné z internetu?

Pokud máte vnitřní IP adresu, pak váš počítač není přímo viditelný z internetu, a tedy provozované servery nebudou přístupné z internetu. Pokud požadujete, aby Váš počítač a další zařízení ve Vaší síti byl vidět z internetu, kontaktujte obchodníka a domluvte se na veřejné IP adrese. V případě veřejné IP pro počítače je třeba počítat s pravidelným poplatkem za tyto IP.

Mám doma dva nebo více počítačů a chci je připojit na internet. Jak to provedu?

Použijte zařízení "router s dhcp serverem a switchem". V tomto případě vám postačí pouze jedna IP adresa, instalace je však náročnější. V případě veřejné IP pro počítače je třeba počítat s pravidelným poplatkem za tyto IP.

OBCHODNÍ DOTAZY

Chci se připojit k internetu, co musím udělat?

Kontaktujte naše obchodní oddělení a my vám jej zřídíme co nejdříve to bude možné.

Jak mohu kontaktovat svého poskytovatele internetu?

E-mailem a nebo telefonicky na číslech uvedených v kontaktech. Pro rychlejší vyřízení by měla zpráva obsahovat následující údaje: Jméno, na které je vedena smlouva o poskytování internetu. Ulice a číslo popisné, kde je internet zapojen. Popis problému, případně chybové hlášení prohlížeče, mailového klienta apod.

Co mám dělat, když chci zrušit smlouvu o poskytování internetových služeb?

Zašlete nám výpověď písemně nebo e-mailem na naší adresu uvedenou v  v kontaktech. Výpovědní lhůta závisí na konkrétních smluvních podmínkách Vaší Smlouvy.

Co je to standardní linka?

Na standardní lince nemá uživatel garanci rychlosti připojení ani rychlosti odezvy. Podle celkového vytížení sítě se může rychlost linky snižovat zejména ve večerních hodinách. Pro běžné užívání je však tato linka dostatečná.

Co je to garantovaná linka?

Na garantované lince je smluvená rychlost pouze pro jednoho uživatele. Doba odezvy se může měnit, ale pouze v malém rozmezí.

Mám standardní linku a ještě nikdy jsem nedosáhl ani poloviny max. rychlosti nebo je rychlost neustále na velmi nízké úrovni.

Pravděpodobně dochází k nadprůměrnému zatěžování sítě. Napište mail na adresu inet@losan.cz a svůj problém popište. Administrátoři situaci překontrolují a případně rychlost zvýší.

Chci vnější (veřejnou) IP adresu. Jak mám postupovat?

Změnu vždy projednejte s obchodním oddělením.

Kde zjistím, jakou částku mám zaplatit za internet?

Na smlouvě, kde máte uveden účet kam částku zasílat a variabilní symbol.

Jak mám platit za připojení k internetu a další služby?

S platbou vyčkejte až Vám přijde vyúčtování – faktura. Faktury vystavujeme vždy začátkem kalendářního měsíce (1. – 6.) za aktuální měsíc v případě připojení k internetu a televize nebo za uplynulý kalendářní měsíc v případě telefonování. Tj. 2.6. Vám přijde faktura za připojení k internetu za měsíc červen a za telefon za měsíc květen. Faktura má splatnost 14 dnů od data vystavení. Faktury zasíláme e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou ve Vaší smlouvě. Doporučujeme zřídit si ve Vaší bance trvalý příkaz k úhradě se splatností do 15. každého měsíce. Platby za internet Vám tak budou odcházet pravidelně.

Proč mi přišly 2 faktury najednou?

o první vyúčtování, kdy jste naším novým zákazníkem a byl jste připojený v průběhu kalendářního měsíce. Faktury vystavujeme 1x měsíčně, začátkem kalendářního měsíce (1. – 6.) za aktuální měsíc v případě připojení k internetu a televize nebo za uplynulý kalendářní měsíc v případě telefonování. Tj. 2.6. Vám přijde faktura za připojení k internetu za měsíc červen a za telefon za měsíc květen. Faktura má splatnost 14 dnů od data vystavení. První faktura je tedy za poměrnou část kalendářního měsíce ve kterém jsme Vás připojili a druhá faktura je za běžné období – aktuální kalendářní měsíc. V dalším měsíci Vám přijde faktura samozřejmě již pouze jedna.

Proč mi nepřišla faktura poštou?

Všechny své faktury naleznete v elektronické podobě na e-mailové adrese, kterou jste uvedli ve smlouvě. Pokud máte zájem o zasílání tištěných faktur kontaktujte naše obchodní oddělení.

Co je to kód ČVOP u služby mobilního volání?

ČVOP je zkratka pro čtrnáctimístné číslo (Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele). Poskytne ho vždy operátor, u nějž chce zákazník ukončit smlouvu a umožňuje přejít k jinému poskytovateli telefonních služeb při zachování stávajícího telefonního čísla. Je platné 60 dní od data vygenerování.